ma – antjie krog

Ma, ek skryf vir jou ‘n gedig
sonder fensie leestekens
sonder woorde wat rym
sonder bywoorde
net sommer
‘n kaalvoetgedig
 
want jy maak my groot
in jou krom klein handjies
jy beitel my met jou swart oë
en spits woorde
jy draai jou leiklipkop
jy lag en breek my tente op
maar jy offer my elke aand
vir jou Here God.
jou moesie-oor is my enigste telefoon
jou huis my enigste bybel
jou naam my breekwater teen die lewe
 
ek is so jammer mamma
dat ek nie is
wat ek graag vir jou wil wees nie.

By extraordinary South African poet and writer Antjie Krog (pictured here).

One of the most memorable poems I recall from high school. My grade 11 Afrikaans teacher made us recite this poem everyday for a week, the intensity of the words, the imagery, the raw emotion, the beauty of the Afrikaans language. This poem makes me think of my own relationship with my mother. The respect, the gratitude, the admiration and most of all the LOVE I am shown by and have for a woman who raised me on her own for 18 of my 28 years. It has stuck with me ever since.

Mommy I salute you.

Happy Mother’s Day to all the moms and guardians out there.

Respect.

xo

mj

Leave a Reply

